NEPI on valtakunnallinen erityisesti nuorten ehkäisevään päihdetyön suuntautunut kansalaisjärjestö – inhimillinen areena vapaaehtoistoiminnalle, vertaistuelle ja ihmisten kohtaamiselle erilaisissa ympäristöissä.

NEPIn toiminnan tavoitteena on ehkäistä alkoholista-, huumeista- ja nikotiinituotteista aiheutuvia haittoja erityisesti nuorten keskuudessa ja edistää nuorten hyvinvointia. Työtä tehdään niin yksilötasolla (esim. oppitunnit, vanhempainillat, päihteettömät kohtaamispaikat, sosiaalinen media) sekä yhteisöissä mm. koulut, työyhteisöt, kunnat, opiskelijajärjestöt ja koko yhteiskunnan tasolla, esimerkiksi vaikuttamalla lainsäädäntöhankkeisiin.

Vahvistamme niitä tekijöitä nuorten arjessa, jotka suojaavat päihteisiin liittyviltä riskeiltä ja ehkäisemme tekijöitä, jotka voivat lisätä ongelmia ja haittoja. Emme tee itse korjaavaa työtä tai hoitotyötä, mutta teemme yhteistyötä monien korjaavan päihdetyön toimijoiden kanssa. Hyvä korjaava työ on aina myös hyvää ehkäisevää päihdetyötä.

Kansalaisjärjestönä NEPI voi vaikuttaa siihen, että jokaisella nuorella on yhdenvertaiset mahdollisuudet hyvinvointiin ilman päihdehaittoja. Lähtökohtamme on, etteivät päihteet kuulu lapsuuteen, nuoruuteen, työelämään tai liikenteeseen. Erityisesti lapsilla ja nuorilla on oikeus turvalliseen ja päihteettömään kasvuympäristöön, jonka aikuinen mahdollistaa omilla valinnoillaan.

NEPI on nuori aatteellinen yhdistys mutta voimakkaasti kasvava yhteisö jonka toimintaa johdetaan yhdistyksen syntymäkaupungista Iisalmesta.

Auta nuorisoamme. Elämäntilanteet vaihtelevat ja välillä edessä voi olla vaikea tilanne ja huolta. Syyt voivat olla monenlaisia. Tee lahjoitus, jolla todella on merkitystä. Me haluamme tehdä osamme nuorten auttamiseksi.

Tutustu lahjoituskohteisiin ja auta lähimmäistäsi!

Lahjoita ja laita hyvä kiertoon. Lahjoituksesi mahdollistaa sen, että voimme toimia vahvemmin, jotta lapsemme ja nuoremme eivät aloita päihteiden käyttöä ja päihteiden käyttäjien läheiset eivät jää yksin häpeän ja syyllisyyden tunteiden kanssa.

Lahjoittamalla tuet Nuorten ehkäisevä päihdetyö NEPI ry:n pitkäjänteistä ja määrätietoista työtä päihdehuolien, surun ja murheiden vähentämiseksi sekä ihmisarvoisen elämän ja päihteettömän arjen puolesta. Me autamme ja tuemme.

Tee yrityslahjoitus

Tulevaisuudessa haluamme elää maassa, jossa kukaan ei kuole päihteisiin ja jossa päihteiden käyttäjien läheisille tarjotaan asianmukaista tukea. Tähän tavoitteeseen emme pääse yksin vaan tarvitsemme rinnallemme vastuullisia yrityksiä, jotka jakavat saman unelman kanssamme. Lahjoittaminen tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden vaikuttaa suomalaisten tulevaisuuteen. Tekemällä lahjoituksen suomalaiselle ehkäisevälle päihdetyölle yrityksesi on mukana varmistamassa, että korkeatasoinen kotimainen ehkäisevä päihdetyö voi jatkua ja kehittyä. Lahjoitus on verovähennyskelpoinen 850 € saakka.

LAHJOITA TEKSTIVIESTILLÄ

Lahjoita 1 €, lähetä tekstiviesti 1 PÄIHDETYÖ numeroon

Lahjoita 5 €, lähetä tekstiviesti 5 PÄIHDETYÖ numeroon

Lahjoita 10 €, lähetä tekstiviesti 10 PÄIHDETYÖ numeroon

Lahjoita 20 €, lähetä tekstiviesti 20 PÄIHDETYÖ numeroon

Lahjoita 30 €, lähetä tekstiviesti 30 PÄIHDETYÖ numeroon

Lahjoita 40 €, lähetä tekstiviesti 40 PÄIHDETYÖ numeroon

Tekstiviestilahjoitus toimii Elisa, Saunalahti, Telia ja DNA liittymillä. Lahjoitus veloitetaan puhelinlaskulla.

Testamenttilahjoitus

Testamenttilahjoitus on kaunis tapa jättää itsestään jälki tuleville sukupolville. Testamenttilahjoitus kertoo jälkipolville sinun arvoistasi ja siitä, mikä on sinulle tärkeää.

Ehkäisevä päihdetyö koskettaa meitä kaikkia. Ehkäisevän ja ihmisarvoa kunnioittavan päihdetyön ideana on vahvistaa kaikkea sitä, mikä suojaa ihmistä päihdehaitoilta ja toisaalta ehkäistä ja vähentää niihin liittyviä riskejä ihmisten elämässä.

Muistamalla Nuorten ehkäisevä päihdetyö NEPI ry:ä testamentissasi olet mukana rakentamassa parempaa tulevaisuutta meille kaikille. Testamenttilahjoituksellasi tuetaan tulevaisuuden työtämme. Edistämme hyvinvointia vähentämällä päihde- ja pelihaittoja, vahvistamme kaikkea sitä, mikä suojaa ihmistä päihdeongelmilta ja vähennämme niihin liittyviä riskitekijöitä. Näemme ihmisen ja hänen mahdollisuutensa elämäntilanteesta riippumatta.

Testamenttilahjoituksen voi halutessaan kohdentaa yleisesti NEPIin hyväksi tai johonkin toivomaasi kokonaisuuteen. Testamenttilahjoituksen kohdentamisesta johonkin tiettyyn tarkoitukseen kannattaa olla meihin yhteydessä testamenttia laatiessasi.

Yleishyödyllisenä yhdistyksenä NEPIn ei tarvitse maksaa testamenttilahjoituksesta perintöveroa. Sinun testamenttilahjoituksesi kohdennetaan siis kokonaisuudessaan NEPIn työhön. Voit itse määrätä omaisuudestasi osuuden, jonka haluat lahjoittaa NEPIlle testamentissasi. Pienikin testamenttilahjoitus on arvokas.

Testamenttiasiakirjan tulee täyttää tietyt muotoseikat. Suosittelemmekin käyttämään juristia testamentin laatimiseen, jotta voit varmistua siitä, että sinun tahtosi aikanaan toteutuu toivomallasi tavalla.

Ota yhteyttä, jos haluat kuulla lisää testamenttilahjoittamisesta ja testamentin laatimisesta. Yhteydenotto ei velvoita sinua mihinkään.

Liittyminen yksityishenkilönä

• varsinaiseksi jäseneksi, 49 €/vuosi
  • kannatusjäseneksi, 99 €/vuosi

Liityminen yrityksenä/yhteisönä